Dviračiu po Lietviją (II dalis)

Ryte žadintuvo funkciją atliko ventiliacijos anga. Ventiliacijos angos plastmasinis dangtis laisvu kritimu ir skausmingu smūgiu į koją nusprendė pažadinti iš saldaus miego. Gal ir gerai. Laikas lėkt.

Nusiperkame dviračiui reikalingų atsarginių detalių ir pavalgome parke. Detalių perkame akivaizdžiai per daug. Dviračių remontas baigiasi įstatant į juos Latvijos vėliavėles. Štai taip. Kavinė ir viešnamis yra pakankamai svarūs objektai, tad pats metas judėti į Zarasus.

Judame ir keiksnonajamės. Aukštaitija yra Aukštaitija. Kalnija. O blogiausia, kad maudytis progų nėra, tik beveik jau atvykus. Išnaudojam tą “beveik jau atvykus”. Medumi kaimas visai ne saldus.  Nors ežeras ir puikus, bet vietiniai įtartini. Vienas prakutęs, su naro kostiumu. Kiti pagėrę, su raudonom nosim. Vaiko dviratis papuoštas Georgijaus juosta. Latvijoje. Vaiko!

Nieko nebus. Ledų ir į tėviškę. Latvijoje labiausia džiugina ledų kainos. Ir Zarasai.

Kelionę po Zarasus pradedame apsilankymu bažnyčioje. Tuo metu ten besituokiančių mūsų apsilankymas nenudžiugina. Mūsų nenudžiugina, kad vienintelė kavinė, kurioje planavome puikiai pavalgyti yra užsakyta vestuvininkų. Rezultatas lygus – vienas vienas.

Pavalgom Zaraso saloje. Planas toliau veda į Salaką. Plevėsuojame savo latviškom vėliavėlėm. Sako, ooo latviai. Kitiems atrodo, kad italai. Treti tyli, stebisi, kad su dviračiais. Kas ten žino, kas čia tokie.

Norėčiau pažiūrėti Gražutės regioninio parko atstovams į akis, kurie nusprendė, kad duobėtas žvyrkelis yra dviračių takas. Vos ne vos pasiekiame Gražutę. Lygiai dvi trobos. Judam toliau.

Gan nesunkiai atsiduriame Salake. Lietuva! Apsiperkame dvejose iš keturių viena šalia kitos esančiose parduotuvėse. Kaip sako “Turisto vadovas” (1994 m.) Salakas tarpukariu beveik gavo kurorto statusą, bet….

Apžiūrim totorių namus, kapines, senąsias kapines ir patraukiam link bažnyčios. Na gerai, link ežero, tik kelias veda pro bažnyčią. Vietinis krantas užpildytas, kempingas dar labiau. Galvoje kirba mintys apie tapimą jaunaisiais skvoteriais. Pirmomis minutėmis tai atrodė gan kvaila. Galiausia jais ir tapome.  Radom ar tai namą, ar valtinę, kažkokį medžių darinį suręstą į namą. Privati valda gąsdino, bet tik ant medžio prikaltu įspėjimu.

Įsikūrėm. Privalgėm kaip ponai. Pašnekėjom. Įvertinę nakties nepatogumus įsikūrėm namo verandoje su vaizdu į ežerą. Nerimo buvo, bet žymiai mažiau nei uodų. Nieks neužmigo. 8 valandų miegas per naktį tai 4 miegojusių žmonių išmiegoto laiko suma. Ir dėl visko kalti tie uodai ir kažkas kitas.

Naktį atvažiavo žvejai, manėm, kad šeimininkai. Šeimininkai neatvažiavo. O gaila. Galvoje buvau sukurpęs keliolika istorijos variantų, kodėl mes čia, jų verandoje ir kodėl mes turėtume toliau čia likti. Tos istorijos liks nepapasakotai istorijai. Ryte, ne itin gyvybingai nusiteikę tvarkingai palikome užskvotintą vietą.

Gražutės parko direkcijos suvokimas kas yra dviračių takas dar labiau nustebino. Užpelkėjęs takas taip pat yra dviračių takas. Nors įveikti jį sekėsi ypatingai sunkiai. Ratai klimpo, vanduo sėmė kojas, truko tik gyvatės kandimo į padangą. Nors ką ten gali žinot, gal ir captelėjo į galinę – juk nematai.

Vos ne vos euro dviračių takais pasiekėm Dūkštą. Iš ten po 5 min traukinys pajudėjo į Ignaliną. Ignalinoje aplankėm Palūšę ir vietinę kavinę. Ar dėl nuovargio ar dėl šilto maisto trūkumo, bet maistas buvo tobulai skanus. Vietinė žuvis ypač. Beliko tik paskutinį kartą užmerkti kūnus ir judėti link traukinio, vežančio į Vilnių.

ps. Gismeteo apsimelavo, kelionėje nelijo.

ps2. Žmonės stebina savo bambėjimu dėl dviračių traukinyje, bet LG galėtų susimąstyt, trys vietos dviračiams kai važiuoja bent trisdešimt…

Advertisements

4 Komentaras to “Dviračiu po Lietviją (II dalis)”

1. Skundų maišelis…

2. Iš – išvarymas iš kur nors aceit bausmė. O darželio sąlygų įvertint taip kaip ir neturėjau galimybių;/ Nežinau, kuria kryptim blogiau…